Toimitusehdot

Voimassa 27.7.2015 alkaen

Päivitetty 24.6.2018

Raudikko Ruuna tmi (y-tunnus 2689846-1) myy tuotteita pääasiassa verkkokaupan kautta Suomeen. Mikäli haluat tilata tuotteita ulkomaille, ota yhteyttä kauppiaaseen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 % tai 10 %, poislukien Suomen Ratsastajainliitto ry:n tuotteet, jotka ovat arvonlisäverottomia yhdistyksen myyntituotteita. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen

Maksupalvelun välittäjänä toimii Checkout Finland. Maksu on mahdollista mm pankkitunnuksilla sekä monilla Checkoutin tarjoamilla luotollisilla vaihtoehdoilla. Lue lisää sivun lopusta.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustapa ja -kulut

Toimituskulut ovat 5,90 € / lähetys Suomeen. Toimitamme tilaukset niiden koosta ja painosta riippuen joko pakettina tai kirjeenä Postin välityksellä. Yli 100 € ostokset toimitamme ilman toimituskuluja.

Tuotteet on myös mahdollista noutaa tapahtumista, joissa Raudikko Ruuna on myyjänä paikalla. Tällöin toimituskulut ovat 0 €. Tapahtumat on listattu omalla sivullaan. Mikäli haluat noutaa tuotteita muualta, tästä on sovittava erikseen ennen tilauksen tekemistä.

Toimitusaika

Varastossa olevat tilaukset toimiteen meiltä Postin kuljetettavaksi 2-3 arkipäivän kuluessa. Mikäli jonkun tuotteen toimitusaika poikkeaa edellä mainitusta, se ilmoitetaan tuotteen tiedoissa. Asiakkaan materiaalista valmistettujen tuotteiden ja muiden tilaustuotteiden toimitusaika on noin 5 viikkoa.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla Ajankohtaista-uutispalstalla.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilaus tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus ei koske asiakkaan omista materiaaleista tehtyjä tuotteita, mikäli niitä ei voida myydä uudelleen, eikä asiakkaan toiveiden mukaan valmistettuja tai muunneltuja tuotteita.

Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteen tai tuotteita, ole suoraan yhteydessä kauppiaaseen emmi@raudikkoruuna.fi.
Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi. Verkkokaupan kautta maksettujen tilausten rahat palautetaan Checkoutin kautta tilille, jolta maksu on tullut. Mikäli haluat palauttaa tapahtumassa käteisellä tai kortilla maksetun tuotteen, liitä mukaan myös tilinumerosi sekä kuitti tai tieto mistä tuote on ostettu.
Palautusosoite:
Raudikko Ruuna tmi
Ratsukuja 10 C 13
14200 Turenki

Asiakas vastaa tuotepalautuksiin ja -vaihtoihin liittyvistä postikuluista. Mikäli tuotteessa on virhe, korvaamme palautuksesta aiheutuneet postikulut asiakkaalle edullisimman lähetystavan mukaan mikäli muuta ei ole sovittu.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Maksutavat

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella. 

Luottokorttimaksut
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Masterpass ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo
Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

MobilePay
Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/asiakastuki/ehdot

Masterpass
Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla: masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

GSM-maksu

Ainapay
Palvelu perustuu 060605-maksupalvelunumeroiden käyttöön. Maksaminen tapahtuu soittamalla maksupalvelunumeroon ja toimimalla äänitiedotteiden mukaisesti.

Palvelun hinta on palvelunumerokohtainen ja sisältää tuotteen hinnan sekä palveluun liittyvän laskutuskorvauksen. Palvelun hinnan lisäksi asiakas maksaa normaalin matkapuhelumaksun oman matkapuhelinoperaattorinsa hinnoittelun mukaisesti. GSM-maksuostot peritään käyttäjän puhelinlaskussa.

Palvelun käytön rajoitukset /matkapuhelinliittymä:

Yksittäinen ostotapahtuma enintään 52,32 € (sis. alv)
Ostokset kuukaudessa enintään 100 € (sis. alv)
Enintään kaksi ostosta päivässä
Ei toimi prepaid-liittymillä
Lisätietoja: aina.fi

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto, Mash (ent. Euroloan) ja Svea. Collector ja Svea tarjoavat lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Collectorin yrityslaskun ehdot ovat tarjolla myös heidän sivuillaan: collector.se/upload/Partners/Agreements/CHECK/Credit_terms_All_comp_FI.pdf

OPn lasku- ja osamaksutavan kuluttajaehdot näet tästä.

Lue lisää lasku- ja osamaksutavoista:

collector.fi
jousto.com
mash.com/fi
webpay.svea.com/fi